Google s-a plasat anul trecut pe prima pozitie in topul mondial al celor mai cunoscute marci, depasind castigatorul din 2004, compania Apple, situata in 2005 pe locul secund, potrivit unui sondaj al revistei online Brandchannel. Pe a treia treapta a clasamentului s-a pozitionat Skype, furnizorul de servicii Internet care permite utilizatorilor sa comunice gratis sau la preturi foarte reduse.

Locurile urmatoare au fost adjudecate de lantul de cafenele Starbucks si producatorul de mobila Ikea. De asemenea, in top 10 au mai fost incluse, in ordine: Nokia, Yahoo, browser-ul Firefox, eBay si Sony.

In Europa si Africa, pe primul loc s-a plasat producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, dupa ce in 2004 a ocupat doar a patra treapta. Pe pozitiile urmatoare se regasesc Ikea – in scadere fata de 2004, Skype si producatorul spaniol de articole vestimentare Zara – ambele fiind prezente pentru prima data in top, dar si producatorul german de autoturisme, BMW, in urcare fata de anul anterior.

Citeste si:  Editor-șef, demis din cauza unui interviu făcut cu AI

Respondentii au mai inclus in clasament si grupul media BBC, producatorul de echipament sportiv Adidas sau televiziunea araba Al Jazeera.

In zona Asia-Pacific cea mai cunoscuta marca a fost Sony, in America de Nord Apple, iar in America Latina, berea Corona. Brandchannel a intervievat 2.528 persoane din 99 de tari, marea majoritate avand varste cuprinse intre 26 si 35 de ani.

Numarul de respondenti barbati a fost cu circa o treime mai mare decat cel al femeilor.

Dacia, Arctic si BCR sunt cele mai renumite marci autohtone

Pe meleagurile noastre, Dacia se mentine drept cea mai cunoscuta marca, avand o cota de recunoastere spontana de 45,1% in 2005, asa cum reiese din cercetarea „High Impact Brands 2005“ realizata de compania de cercetare de piata Synovate. Compania a realizat „Topul marcilor romanesti“, pentru a le identifica pe cele care se bucura de cel mai mare impact si de o notorietate ridicata in randul consumatorilor. Locul secund in topul celor mai cunoscute marci romanesti este in continuare ocupat de Arctic, cu un grad de notorietate spontana de 26,3 %. Al treilea brand romanesc intre marcile cu cea mai mare recunoastere este Banca Comerciala Romana (BCR), ce a fost mentionat de 18,7% dintre cei intervievati. Pe locul patru se situeaza Logan cu un grad de notorietate spontana de 14,2%, urmat de Borsec cu 13,5%, Izvorul Minunilor cu 11,2%, Ursus 9,2%, Romtelecom 8,8%, Frutti Fresh 8,4%, Dero 7,0%, Poiana 6,9%, Pro Tv 6,8%, Farmec 6,4% si Carpati 6,4%. Studiul High Impact Brands – din care face parte Topul Marcilor Romanesti – a masurat gradul de notorietate spontana a marcilor romanesti. Au fost realizate 700 de interviuri prin telefon asistate de computer, cu barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori. Respondentii au fost invitati sa nominalizeze marcile romanesti care le vin in minte, indiferent de categoria din care acestea fac parte.

Citeste si:  Cel mai apreciat angajator in SUA este Google

Autor: Gabriel Preda