Telefonul mobil a devenit cel de-al patrulea canal generator de venituri pentru comercianti dupa magazinele propriu-zise, site-urile Web si cataloage, arata un studiu e-commerce efectuat de Cisco.
Potrivit cercetarii, tranzactiile de pe dispozitive mobile reprezinta o oportunitate semnificativa de dezvoltare pentru domeniul comertului cu amanuntul, asigurând, totodata, consumatorilor un canal nou pentru achizitionarea de produse. „Mobilitatea asigura o oportunitate noua de generare de venituri pentru vânzatorii cu amanuntul si deschide o noua epoca în comertul multicanal cu amanuntul. Comertul multicanal cu amanuntul a devenit o retea de puncte de comunicare cu clientela la nivelul magazinelor, al cataloagelor, al dispozitivelor mobile si al Internetului. Pentru a profita de avantajele oferite de comunicatiile mobile, vânzatorii cu amanuntul trebuie sa înceapa sa ofere clientilor “magazine interconectate” a declarat vicepresedintele Retail/CPG Practice, IBSG, Dick Cantwell, citat de News In. Studiul Cisco a clasificat 45 de firme de comert cu amanuntul din America de Nord si Europa în trei categorii in functie de doua aspecte ale achizitiilor online din perspectiva consumatorilor. Primul aspect îl reprezinta capabilitatile de baza, care sunt caracteristici nenegociabile si esentiale. Acestea se refera la interfete grafice intuitive pentru utilizatori, optiuni de cautare si procese de achizitionare simple. Al doilea aspect se refera la complexitatea optiunilor, cum ar fi conectivitatea sociala si integrarea multicanal, care sporesc valoarea experientelor clientilor. Specialistii internationali au stabilit totodata si ierarhia principalelor zece site-uri de e-commerce. Potrivit acestora, in top se situeaza: Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy’s, FNAC, Bol.com si Argos Home Retail Group.
Autor: Madalina Dicu