Compania IBM Romania a organizat in aceasta saptamana conferinta cu tema “IBM Business Consulting Services – Partener strategic in transformarea proceselor de afaceri din Romania”. In cadrul conferintei, Laurentiu Mandu, Business Consulting Manager, a prezentat capabilitatile diviziei Business Consulting Services a IBM Romania in domeniul serviciilor de consultanta pentru afaceri, cu accent pe sectorul public.
IBM Business Consulting Services (BCS) este cea mai mare organizatie de servicii de consultanta pentru afaceri din lume, care beneficiaza de peste 60.000 de consultanti si profesionisti in domeniul IT, de o retea extinsa de parteneri de afaceri care isi deruleaza activitatea in peste 160 de tari.
Solutiile oferite de IBM BCS sunt fiabile pentru toate categoriile de clienti, indiferent de natura problemelor sau a provocarilor cu care acestia se confrunta in activitatea lor de zi cu zi. Aceste solutii au la baza capabilitatile unice ale echipei de specialisti de prima clasa ai IBM, care cuprinde atat experti in afaceri, cat si strategi, specialisti si cercetatori.
Aria de expertiza a diviziei Business Consulting Services din cadrul IBM cuprinde in Europa o gama variata de domenii-cheie de afaceri la nivelul a 17 industrii si este prezenta in aproape toate tarile si toate culturile de pe continent. BCS furnizeaza clientilor sai strategii inovatoare de transformare a proceselor de afaceri si a modului in care acestia trebuie sa abordeze problemele pentru a obtine rezultatele scontate.
Transformarea proceselor de afaceri
Expertii care activeaza in cadrul diviziei IBM Business Consulting Services au o experienta considerabila in ceea ce priveste procesele functionale specifice care, atunci cand sunt administrate eficient, reprezinta elementul esential in atingerea performantelor in afaceri.
Fie ca este vorba despre sincronizarea intre cerere si oferta, reducerea costurilor si imbunatatirea performantelor afacerilor, optimizarea canalelor de distributie sau necesitatea de a intelege mai bine nevoile clientilor, IBM BCS ofera o gama variata de capabilitati menite sa eficientizeze si sa simplifice procesele si functiile de afaceri. IBM BCS creeaza, implementeaza si aplica solutii menite sa confere rapid valoare afacerilor si sa furnizeze intreprinderilor beneficii concrete, pe termen lung.
Proiectul Electrica SA – Implementarea SAP
Dezvoltarea diviziei BCS din cadrul IBM Romania s-a facut simultan cu evolutia globala, capabilitatile locale generand proiecte de succes, intre care se distinge proiectul cunoscut generic ca: “Electrica SA – Implementarea SAP”.
In anul 2002, Electrica SA a hotarat implementarea etapizata a Sistemului Informatic Integrat National (SI2N). Prima etapa a constat in informatizarea a cinci din cele opt entitati regionale prin implementarea unei aplicatii de tip ERP. Proiectul, foarte amplu si complex, a fost castigat de catre IBM Romania si a constat in servicii de consultanta pentru implementarea SAP (Sistem Aplications and Products in Data Processing), livrarea de infrastructura, cursuri de instruire etc. In cadrul proiectului, societatea Electrica SA a achizitionat peste 3.500 de licente SAP (mySAP).
Implementarea sistemului a fost realizata pe baza unui model unic, national, realizat in colaborare cu toate entitatile organizatorice din Electrica si care a fost replicat in fiecare regiune.
S-a ales o arhitectura centralizata la nivelul fiecarei regiuni, bazata pe tehnologiile IBM – respectiv sisteme IBM pSeries 670 intr-o configuratie de inalta disponibilitate (cluster).
In procesul de implementare, un accent deosebit s-a pus pe:
– disponibilitatea ridicata a sistemelor informatice prin promovarea unor arhitecturi de tip cluster;
– protectia datelor prin stabilirea unor politici de salvare periodica cu ajutorul produselor din gama IBM Tivoli;
– obtinerea unui raport pret/performanta optim prin integrarea serverelor de tip RISC/ pSeries folosite pentru Sistemul Productiv SAP cu servere Intel /xSeries care au fost folosite pentru Sistemul de Test/Dezvoltare SAP.
Sistemul a fost finalizat cu succes in 2004 si reprezinta una dintre cele mai mari implementari SAP din tara.
Ulterior, au avut loc extinderi ale sistemului initial, care includ: Proiectul de denominare (trecerea de la ROL la RON), Implementarea unui sistem pilot de Business Warehouse (BW) si Knowledge Management (KW). Activitati de asistenta tehnica si suport din partea IBM Romania au loc si in prezent.
BCS a dezvoltat peste 50 de modele de afaceri specifice industriei, iar proiectele de consultanta rezultate au condus la semnarea a sute de contracte bazate pe strategia on-demand. Pe segmente-cheie, cum ar fi CRM (Customer Relationship Management), HR (Human Resources) si RFID (Radio Frequency Identification), compania IBM este clasificata frecvent drept lider de piata de catre organizatii precum AMR sau IDC.
BM Business Consulting Services a luat nastere in 2002 ca urmare a achizitionarii diviziei de consultanta a companiei PriceWaterhouseCoopers, noua organizatie fuzionand cu grupul IBM Business Innovation Services. In plus, IBM a achizitionat recent o serie de companii menite sa imbunatateasca serviciile de consultanta si capabilitatile de externalizare in ceea ce priveste transformarea afacerilor: Mainspring (consultanta strategica), Daksh eServices (solutii de externalizare si transformare ale afacerilor), Liberty Insurance Services (administrarea asigurarilor de viata), Equitant (optimizarea gestiunii financiare pentru toate etapele acesteia), Maerske Data (consultanta logistica) si KeyMRO (servicii de aprovizionare).
Autori: Anca Vlada, Viorel Gherasi