Cea mai mare problema a Bucurestiului este infrastructura, conform primarului general Adriean Videanu. Dintre proiectele a caror prezentare se desfasoara de ieri la World Trade Center, in cadrul expo-conferintei “Oportunitati de Investitii in municipiul Bucuresti”, mai mult de jumatate vizeaza parcarile si fluidizarea circulatiei prin reabilitarea strazilor, a liniilor de tramvai si de metrou si prin dezvoltarea a noi coridoare de transport.

Aproape 40 de proiecte au fost prezentate ieri, in premiera pentru Bucuresti, de catre Adriean Videanu. Reabilitarea centrului istoric al Bucurestiului, sisteme de parcare subterane si supraterane, reamenajarea controversatului pasaj Basarab, extinderea retelelor de canalizare, ecologizarea parcurilor, realizarea canalului Bucuresti – Dunare si a unui aeroport in sudul orasului sunt numai cateva din lucrarile ce ar putea transforma capitala intr-un enorm santier.

Primarul general promite ca pana in 2008 toate proiectele vor fi incepute si unele chiar finalizate, costurile estimate ajungand la 6-7 miliarde de euro. Evenimentul se vrea a fi o atragere de fonduri din partea investitorilor publici sau privati, municipalitatea avand disponibile pentru infrastructura 2,8 miliarde de euro. “Am primit propuneri din partea privatilor, de fapt le stiam, acum asteptam ca si altii sa se declare interesati”, a declarat Videanu.

Citeste si:  MEC vinde santierul Naval Mangalia

Potrivit sefului Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti, Jonathan Scheele, prezent ieri la expo-conferinta, Bucurestiul mai are multe de facut pentru a deveni un oras care sa merite statutul de capitala europeana, insa “Uniunea Europeana pune la dispozitie fonduri ce trebuie atrase prin proiecte coerente”.

Autor: Damian Raluca