Orasul spaniol Valencia a fost gazda unui eveniment interesant marca Wolkswagen. Germanii au prezentat o serie de propulsoare pe care le dezvolta pentru viitor. Toate contin tehnologii nepoluante, calitate dublata de consumuri foarte reduse de carburanti. Grupul Volkswagen cerceteaza cinci tipuri diferite de propulsie, defapt au cate un motor pentru fiecare dintre directiile „la moda” astazi printre marii producatori auto. Propulsoarele au fost montate pe diverse modele Volkswagen, iar ziaristii prezenti le-au putut testa pe circuit.

Primul model avea sub capota un motor propusat prin arderea hidrogenului. Tehnologia germanilor difera prin faptul ca arderea are loc la o temperatura mai mare. A doua masina avea la bord o noua generatie de baterii (Litium/ion), mult mai puternice decat cele folosite pana acum la modelele electeice. Aceste baterii ofera vehiculului o raza mai mare de actiune si pot fi folosite si in tandem cu un propulsor clasic, pe un hibrid.

A treia masina prezentata a fost propulsata de un motor „invartit” de combustibil „verde” pe baza de etanol, produs prin prelucrarea de masa verde (iarba). Dieselul mai eficient si mai ecologic a fost al patrulea propulsor prezentat la Valencia. Ultima optiune a germanilor a fost o masina hibrida cu un motor pe benzina, generator si motor electric.

Citeste si:  GM redeseneaza interiorul masinilor Opel

Cu toate ca tehnologiile vor intra pe piata peste ani buni, Volkswagen – dar si ceilalti producatori care detin astfel de tehnologii – foloseste acest gen de eveniment ca resursa de marketing. Unul dintre oficialii germanilor a declarat: „Vom recurge la astfel de evenimente tot mai des pentru a informa publicul despre evolutia continua a tehnologiilor alternative”.

Cu aceasta ocazie VW a sugerat ca este foarte aproape de demararea productiei unei variante hibrid a monovolumului Touran. Masina se va numi Touran Eco Power II si va fi propulsata de un motor pe benzina, suplinit de unul electric.