Lovitura de teatru in cazul taxei auto. Noua varianta pe care o trimite Guvernul la Comisia Europeana prevede cresterea de trei ori in cazul masinilor noi, dar scaderea serioasa la cele vechi. Astfel, daca masina este mai veche de 20 de ani, taxa poate scadea cu 90%. Va fi o lovitura pentru producatorii si importatorii de masini noi. De exemplu, Loganul se va scumpi cu cel putin 1.200 de lei. Se pare ca finantistii romani au cedat presiunii venite de la Comisia Europeana si au facut o taxa pe placul comisarilor.

Surse guvernamentale citate de Mediafax care au dat amanunte despre noile valori au precizat ca datele nu sunt valori definitive, ele putand fi modificate usor. „Aceasta propunere ia in consideratie toate observatiile si comentariile UE. Varianta finala va fi definitivata la sfarsitul lunii ianuarie, cand va fi concretizata intr-un nou proiect de act normativ”, a declarat Camelia Spataru, purtatorul de cuvant al Guvernului.

Citeste si:  Chrysler isi diversifica oferta Dodge pentru Europa

In noua varianta, taxa de prima inmatriculare scade considerabil pentru autovehiculele second-hand, dar creste de chiar 3-4 ori pentru autovehiculele noi. Taxa actuala, pentru o masina noua Euro 4 cu un motor de 1.600 de centimetri cubi, este de putin peste 100 de euro. In noua formula propusa de Guvern, taxa va creste in acest caz pana la 400 de euro. Aceeasi masina, veche de doi ani, ar urma sa fie taxata cu 15% mai putin decat cea noua, deoarece valoarea taxei scade odata cu vechimea masinii.

Inmatricularea unei masini Euro 4 si cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va costa aproape 1.000 de euro.

In cazul masinilor Euro 3, taxa de prima inmatriculare porneste de la aproximativ 1.000 de euro, la o capacitate de 1.600 centimetri cubi.

Pe noul sistem de calcul, cea mai mare valoare posibila a taxei este de aproximativ 5.500 de euro, pentru o masina non-Euro de peste 3.000 de centimetri cubi si veche de zece ani.

Citeste si:  Al treilea ochi pentru soferi, de la GPS & More