Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) va negocia cedarea de catre compania Daewoo Motor a cotei de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania si stingerea creantelor partii coreene fata de producatorul auto din Craiova. infiintata in 1994, ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo, Daewoo Automobile Romania are o intelegere cu General Motors Daewoo Auto and Tehnology, care a preluat, in septembrie 2002, o parte din activele Daewoo Motor. Acordul permite Daewoo Automobile Romania sa produca sub licenta Daewoo pana in luna octombrie a acestui an. Daewoo Motor face parte din grupul General Motors Daewoo Auto and Tehnology si detine un pachet de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, societate la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a aprobat, joi, o ordonanta de urgenta care da dreptul OPSPI sa angajeze, pe baza de contract, o societate civila profesionala de avocati din Romania specializata in tranzactii comerciale internationale si/sau o firma de consultanta specializata in tranzactii economico-financiare recunoscuta pe plan international, precum si firme de avocatura straine, pentru expertiza juridica la nivel international in rezolvarea situatiei de la Daewoo Automobile Romania. “Oficiul Participatiilor Statului va continua procesul de atragere a unor investitori pentru rezolvarea situatiei specifice de la Daewoo Automobile Romania, cu ajutorul unor firme de avocatura romanesti si straine sau a unui consultant international”, precizeaza Executivul. La jumatatea lunii martie, dupa o vizita la uzina din Craiova, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca autoritatile vor incerca sa gaseasca o solutie pentru continuarea activitatii Daewoo Automobile Romania.

Citeste si:  Tara saraca, condusa de miliardari