Cu putin timp inainte de inceperea anului integrarii, piata de curierat rapid se prezinta ca una dintre cele mai prospere si mai dinamice industrii din Romania. Au aparut numeroase companii romanesti, de asemenea au patruns pe piata mari companii internationale precum DHL, UPS, Fedex sau TNT.

Cum rezista companiile romanesti intr-un mediu atat de concurential, ce se asteapta pe piata – ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro a incercat sa raspunda la cat mai multe intrebari intr-un interviu cu Ciprian Pulpa, Executive Manager la Fastius Curier – o companie romaneasca infiintata in Bucuresti in 2002.

SMARTfinancial.ro: Pe piata de curierat rapid exista numeroase companii internationale ce activeaza si in Romania; cum poate supravietui o companie romaneasca unei asemenea concurente?

Ciprian Pulpa: Piata de curierat este impartita in doua mari categorii de servicii: internationale si interne. Marii operatori internationali: DHL, UPS, TNT, Fedex sunt specializati mai mult pe prima categorie de servicii (cea internationala). O companie romaneasca, asa cum este Fastius Curier, este specializata pe curierat intern, este mai rapid adaptabila schimbarilor si poate face fata concurentei prin servicii de calitate si tarife mai mici fata de cele practicate de companiile mari.

Citeste si:  Firmele isi lanseaza angajatii in cariera cu doar 92 de euro

SMARTfinancial.ro: Cum a evoluat piata de curierat rapid in ultimii ani in Romania?

Ciprian Pulpa: In ultimii ani, piata de curierat a avut un trend ascendent care se va mentine in continuare. Cresterea este de 20-30 % pe an. Cererea de servicii de curierat rapid de calitate este in crestere datorita investitiilor mari care se fac in Romania, multinationalelor care deschid afaceri aici, dar si datorita dezvoltarii firmelor autohtone.

SMARTfinancial.ro: Cum va afecta integrarea in UE piata de curierat rapid din Romania?

Ciprian Pulpa: In primul rand, integrarea in UE cred ca va confirma trendul ascendent al pietei, in special al celei internationale (avand in vedere ca vor disparea barierele vamale), dar si al celei interne. Pe de alta parte, acest lucru va genera si o crestere a concurentei, tot mai multi operatori din lume dorind sa activeze si pe piata din Romania.

SMARTfinancial.ro: Cat de mult conteaza fidelizarea clientilor in business-ul curierat rapid?

Ciprian Pulpa: Un rol foarte important in mentinerea relatiilor dintre Fastius Curier si clientii sai il reprezinta gasirea unor solutii optime personalizate pentru fiecare client sau chiar pentru fiecare livrare. Consider ca fidelizarea conteaza foarte mult in acest business, fapt ce reprezinta un atu al nostru. Pentru ca a realiza aceasta fidelizare trebuie foarte multa munca si atentie la detalii, lucruri pe care noi le facem cu placere si maxima responsabilitate.

Citeste si:  Vesta de blana, produsul ce complementeaza perfect orice stil

Sursa: SMART financial – www.SMARTfinancial.ro ©