Mitsubishi si Peterhansel se desprind in fruntea caravanei din raliul Dakar
Lideri in ultimele zile, castigatorii editiei precedente, Stephane Peterhansel si Jean-Paul Cottret au terminat speciala de azi pe locul trei, marindu-si avantajul din clasamentul general la peste 40 de minute fata de colegii lor de echipa, Luc Alphand si Gilles Picard. Giniel de Villiers, cel mai apropiat rival al pilotilor Mitsubishi, se afla acum la un ecart de 1h03m17s.

Pentru Alphand si Piccard, care au inceput ziua la o diferenta de 9m16s fata de lider, lucrurile n-au decurs tocmai bine. La kilometrul 228, cei doi au lovit un copac si au avariat roata din dreapta fata. Gilles Picard a efectuat reparaþia de urgenta, dar echipajul a pierdut o jumatate de ora din cauza incidentului.

“N-a fost o speciala usoara”, declara la final Peterhansel. “Tronsoanele defasurate pe bolovani si printre copaci au fost foarte lente. N-a fost deloc usor sa mergem in postura de deschizatori, chiar daca lungimea probei a fost relativ scurta. N-am avut probleme cu masina, singura dificultate fiind gasirea ritmului corespunzator.”

Citeste si:  Cum sa va spalati singuri masina cat mai bine!

Sansa a fost totusi de partea lui Alphand, francezul reusind sa-si pastreze pozitia secunda in ciuda coliziunii in care a pierdut peste 30 de minute. “Am fost suparat din cauza greºelii facute cu o zi inainte”, spunea Alphand la finalul zilei. &l
dquo;Ne-am impotmolit si am pierdut foarte mult timp. Am incercat sa ma mentin cat mai aproape de Stephane, pentru a ma regasi la circa noua minute diferenta.”

Joan “Nani” Roma si Henri Magne au terminat ziua pe locul trei si au mai castigat o poziþie in clasamentul general, unde au trecut in fata echipajului format din Jutta Kleischmidt si Fabrizia Pons.

“Am oprit pentru a vedea daca Luc si Gilles sunt in regula”, spune Roma. Aveau toare cele necesare asa ca mi-am reluat cursa. Terenul s-a schimbat considerabil. Am lasat desertul in urma si avem de infruntat noi provocari. Am incercat sa merg cu atenþie si sa evit orice greseala. Cursa este inca lunga, desi multa lume spune ca batalia s-a terminat odata cu iesirea din Mauritania. Mai avem mult de mers.”

Citeste si:  Masini sexoase vs. masini sensibile

“Imprevizibilul este o caracteristica tipica pentru Dakar”, spune directorul echipei, Dominique Serieys. “Nimic nu este sigur pana nu ajungi in Dakar. Luc a pierdut azi 30 de minute, astfel incat eventualele ordine de echipe au fost deocamdata rezolvate de “mama Africa”! Acum nu ne ramane decat sa ne pastram concentrarea in vederea obtinerii victoriei.”

Miercuri, traseul va trece prin sud-estul Republicii Mali, in preajma capitalei Bamako si pe malul fluviului Niger. Dupa un sector de legatura de 50 km, va urma o speciala de 424 km si un nou tronson scurt pana in preajma orasului. Competitorii vor trece prin rezervaþia Badinko si pe bucla Baoule, pe drumuri cu pietre dar si cu pericolul asociat traversarii rapide a Africii Negre.