Finantarile in leasing pentru automobile second-hand se inmultesc. Expertii in leasing sint de parere ca importurile de masini rulate vor creste din 2007, odata cu aderarea.

Piata auto de automobile second-hand va reprezenta motorul finantarilor in sistem leasing in urmatorii ani, factorul principal fiind tendinta de reinnoire a parcului auto la termen mai scurt, apreciaza reprezentantii firmelor de leasing.

„Achizitionarea in leasing a autovehiculelor noi va cunoaste o crestere semnificativa, insa nu la fel de rapida ca pina acum, pentru ca piata auto second-hand devine tot mai puternica“, a declarat directorul companiei Capital Leasing, Viorel Nica. Cererea de finantare in leasing va creste odata cu integrarea in UE, cind se vor importa mai multe autoturisme la mina a doua, sint de parere jucatorii de pe piata de leasing.

Piata auto second-hand va creste cu 30% pe an

Previziunile sint facute in urma monitorizarii pietelor din Ungaria si Polonia, ale caror piete auto de masini de ocazie a crescut. Directorului general al companiei Midocar Leasing, Silviu Preoteasa, afirma ca intr-o piata dezvoltata, vinzarea de autoturisme rulate reprezinta in jur de 80% din numarul autovehiculelor noi comercializate.

Citeste si:  Rusanu isi joaca sefia acasa

„Vinzarile in leasing pentru second-hand au luat amploare deja si estimam ca in urmatorii ani se va inregistra o majorare anuala de circa 30%“, a spus si Octav Dumitrescu, director de marketing al VB Leasing.

Obstacole in calea masinilor de ocazie

Reprezentantii firmelor de leasing cred ca finantarea importurilor de masini rulate este temperata totusi de citiva factori. Dintre acestia amintim dificultatea sau chiar imposibilitatea verificarii provenientei masinilor si dificultatea de a le revalorifica.

La capitolul stimulari pentru cumpararea masinilor rulate figureaza ofertele de creditare care propun sistemul buy back.