Daca romanii au privilegiul, astazi, de a utiliza cei aproximativ 100 km de autostrada spre Constanta, primii finalizati dupa epoca comunista, aceasta se datoreaza, in mare parte, anului electoral 2004. Caci imediat ce ecourile de campanie s-au stins, lucrarile au inceput sa treneze. Urmatorul tronson de autostrada, Fetesti-Cernavoda, va fi dat in folosinta cel mai devreme in luna septembrie a anului viitor, dupa ce anul trecut au fost inaugurate, la distanta de numai cateva luni, trei tronsoane: Bucuresti-Fundulea, in lungime de 26,5 km, Fundulea-Lehliu, in lungime de 29,2 km si Lehliu-Drajna, in lungime de 41,6 km. Finantarea acestor portiuni a fost asigurata de Banca Europeana de Investitii.
Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNDNR) apreciaza ca ultimul tronson aflat in executie, Drajna-Fetesti, va fi dat in exploatare in martie 2007. Cat priveste tronsonul final, Cernavoda-Constanta, precum si autostrada care va ocoli municipiul Constanta, acestea vor fi receptionate in deceniul urmator, intrucat in prezent se afla abia in faza elaborarii studiilor de fezabilitate.
Finantarea tronsaoanelor Drajna-Fetesti-Cernavoda va fi asigurata din fonduri nerambursabile de la UE, prin programul ISPA.
Potrivit CNDNR, Autostrada Soarelui ar putea fi data in folosinta, in intregime, in 2010. Aceasta in conditiile in care nu mai tarziu decat anul trecut, in plina campanie electorala, fostul premier Adrian Nastase promitea ca intreaga austrada va fi finalizata cel mai tarziu in 2006. Poate doar eventualele alegeri anticipate sa mai impulsioneze lucrarile.