Design fără titlu - 1

Competițiile de jocuri video au devenit tot mai populare de-a lungul timpului, rivalizând în unele cazuri cu celebre competiții din lumea sporturilor reale. Industria competitivă a ceea ce se numește acum eSports a devenit mult mai accesibilă publicului larg odată cu dezvoltarea canalelor de streaming live.

Un rol major l-a avut dezvoltarea platformei Twitch, folosită în mod frecvent de cei care transmit live activități în lumea jocurilor video. Înainte ca platformele de streaming online să existe, oamenii puteau viziona conținut de tip eSports doar la televizor, dar oferta era foarte limitată.

Termenul eSports se referă la sporturi electronice, definind acțiunea de a practica la un nivel competițional și profesionist jocuri pe calculator. Există astăzi o adevărată industrie eSports, care vizează desigur, cu prioritate, partea de sporturi din jocurile online.

S-a ajuns la punctul în care vorbim despre sporturi propriu-zise, cu propriile ligi profesioniste, turnee și jucători. Viitorul acestui segment de divertisment este asigurat prin prisma audiențelor tot mai mari. Publicul rezonează cu astfel de conținut, iar companii de top precum Adidas, Coca-Cola sau Red Bull s-au implicat deja activ.

Citeste si:  Keytion, tastatura mecanica fara fir pentru gameri

eSports în lumea pariurilor sportive

Nișa eSports este prezentă pe platformele de pariuri online, unde pasionații de astfel de jocuri de noroc pot oricând să opteze pentru a paria pe confruntări din domeniu. Mai ales în perioadele calendaristice sau intervalele orare în care nu prea se desfășoară multe competiții în lumea sporturilor reale (organizate la nivel fizic, offline), alternativa eSports prinde contur.

Competițiile de acest gen sunt ideale pentru că au o durată destul de redusă, deci predicțiile de la pariuri online sunt validate în cel mai scurt timp. Totul este astfel mai dinamic, pe placul pariorilor.

Originile eSports

Povestea eSports are deja peste 50 de ani, începând în anii `70. Mai exact, pe 19 octombrie 1972 s-a consemnat primul turneu de jocuri video. Atunci, 24 de jucători s-au reunit la SAIL (Stanford Artificial Intelligence Lab). Jocul ales a fost Spacewar – un joc științific-fantastic cu împușcături, în echipe de câte 2 jucători.

Dacă acum sponsorizările determină sume tot mai relevante pentru câștigătorii din eSports, la acel moment premiul a fost unul modest pentru primul loc din turneu: un abonament pentru un an la revista Rolling Stone. În acea perioadă, jocurile video erau cunoscute mai degrabă în cercurile universitare, pentru că doar astfel de instituții aveau acces la tehnologia necesară.

Citeste si:  Un alt bug IE loveste Microsoft

Anii `80: jocuri arcade și console pentru acasă

Atari, Nintendo, Tetris au devenit branduri cunoscute în lumea divertismentului, deschizând noua era a jocurilor video. S-au dezvoltat variantele de tip arcade în Statele Unite ale Americii, iar consolele de jocuri pentru acasă au marcat noul nivel de accesibilitate pentru ceea ce va fi denumit mai târziu eSports.

Chiar în anul 1980, Atari a organizat la Los Angeles prima competiție națională de eSports – The Space Invaders Championship. Turneul a atras peste 10.000 de participanți. Rebecca Heineman a fost prima persoană care a câștigat o competiție națională de jocuri video.

Anii `90: ascensiunea internetului

În anul 1990, cei de la Nintendo au organizat Campionatul Mondial Nintendo în SUA, cu jocuri ca Super Mario Bros, Rad Racer și Tetris. Patru ani mai târziu, jocuri populare precum Sonic the Hedgehog 3 erau jucate pe consolele Sega Mega Drive și Super Nintendo în cadrul unui alt campionat internațional, găzduit de Blockbuster Video.

Lucrurile au ajuns la un alt nivel prin prisma internetului. Utilizatori de oriunde din lume se pot confrunta în jocuri video de la distanță sau / și pot urmări astfel de competiții ca spectatori. Practic, se poate spune că mediul online a dus aceste turnee de jocuri de la un nivel hobby în cerc restrâns, la un nivel profesional – divertisment pentru mase.

Citeste si:  In telefonie... Skype cine poate

Când computerele au devenit dispozitive de bază în locuințele moderne, iar rețelele de internet de mare viteză s-au dezvoltat într-un ritm fantastic, jocurile video au avut parte de contextul ideal pentru a deveni resurse de prim-plan în lumea divertismentului.

Jocuri precum Quake, Doom și StarCraft au devenit o bază pentru eSports. În anul 1997, turneul Red Annihilation Quake din SUA a avut drept mare premiu un automobil Ferrari 328.

Mai departe, smartphone-urile și rețelele Wi-Fi au desăvârșit dezvoltarea eSports. Viitorul rămâne unul deschis inovației, iar universul eSports are premizele pentru a crește în continuare.

Sursa foto – canva.com