Castiga si nu prea. Lanturile hoteliere au inregistrat crestere mari de venituri de pe urma Campionatului European de fotbal, dar economia, per ansamblu, nu va cunoaste o revigoare.
Potrivit unui studiu realizat de un institut economic german, incasarile hotelierilor in orasele care gazduiesc meciuri, cum sunt Berlin, Munchen si Koln, au crescut cu 28 la suta, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2023. Majoritatea suporterilor veniti sa-si vada echipele favorite au facut tururi de oras, au cumparat suveniruri, nu s-au limitat doar la competitiile sportive.
“Campionatul European inseamna o crestere fantastica a veniturilor si are un impact pozitiv asupra hotelurilor noastre” – a explicat Jan Peter van der Ree, vicepresedinte al lantului Hyatt.
La toate hotelurile din orasele in care au loc meciuri pretul pe noapte a crescut in medie cu o treime. Iar toate hotelurile sunt ocupate suta la suta. “In general, campionatele europene au un impact pozitiv asupra cifrelor din iunie, care, categoric, sunt mai mari decat anul trecut” – declara purtatorul de cuvant al unui lant hotelier.
Dar nu e totul asa de roz
Dar institutul IFO a prezentat estimari destul de putin optimiste. E pentru prima data in ultimii opt ani cand Germania gazduieste un eveniment fotbalistic de asemenea anevergura. Cu toate acestea, e putin probabil ca EURO 2024 sa aiba un impact decisiv asupra economiei germane, care se confrunta cu foarte multe probleme.
Chiar daca in privinta hotelurilor cifrele arata bine, in domeniul alimentatiei publice, lucrurile nu stau chiar asa. Suporterii veniti la campionat nu mananca neaparat mult si neaparat scump. Se multumesc cu diverse gustari, in strada, in locul restaurantelor.
MM