Serviciile de relatii cu clientii (si potentialii clienti) au capatat o importanta tot mai mare in mediul bancar romaneasc in ultimii ani. Chiar daca de multe ori serviciile nu se ridica la asteptarile clientilor, se poate spune ca, in general, clientul are o gama larga de solutii de comunicare cu banca.
Pe langa telefoanele directe catre banca si catre sucursalele bancii, unele institutii bancare au dezvoltat si comunicarea online – prin e-mail clasic sau prin formulare de contact avansate, care deschid comunicarea directa. Telefoanele fara taxe pentru clienti (apelabile gratuit de regula din reteaua Romtelecom) si cele cu taxa locala par sa fie promovate de multe banci importante din Romania.
Raiffeisen Bank, locul 3 pe piata inainte de fuziunea Banca Tiriac – HVB Bank – UniCredit, ofera serviciul de relatii cu clientii la numarul 0800 8 02 02 02 – apel gratuit din reteaua Romtelecom. Tot un numar gratuit ofera si OTP Bank, o banca intrata mai nou pe piata, dar care concureaza pentru privatizarea CEC – 0800 88 22 88.
ABN Amro propune Call Center la numele speciale – 0801 02 26 22 (Romtelecom) si *226 26 76 (Vodafone si Orange), la fel ca si Banca Comerciala Romana (BCR), liderul pietei romanesti – 0801 0801 227. Locul 2 pe piata si locul 1 in privinta numarului de agentii bancare, BRD – GSG, ofera o linie gratuita – 0800 803 803.
La HVB Tiriac exista numarul de telefon 080 100 1000, pentru informatii despre credite pentru persoane fizice (numar taxabil la tariful unei convorbiri locale, apelabil de luni pana vineri, intre 9:00 si 19:00). Tot HVB propune si un numar gratuit pentru urgente carduri – 0800 888 111 urgente carduri. Banca Transilvania detine atat 0800 800 IMM, cat si 0800 80 CARD.
Sursa: SMART bank – www.SMARTbank.ro ©