UE isi schimba strategia asupra infrastructurii rutiere, ceea ce presupune redesenarea Coridorului IV, in defavoarea Romaniei.

Presedintele grupului crestin-social din Parlamentul European, Markus Ferber, a criticat noua politica din domeniul infrastructurii rutiere propusa de Comisia Europeana, atragind totodata atentia ca recentele planuri transeuropene ar putea ocoli teritoriul Romaniei, informeaza „Deutsche Welle“.

Ferber considera ca nu este posibil ca UE sa defineasca initial 30 de proiecte prioritare, pentru ca apoi sa aleaga cinci „si mai prioritare“. Comisia Europeana a infiintat in aceasta vara o noua agentie, care urmeaza sa accelereze realizarea unor proiecte rutiere transeuropene. „Eu cred ca Romania si Bulgaria ar trebui sa urmareasca extrem de critic aceste schimbari, pentru ca sint existentiale.

Aceste tari ar trebui sa se opuna retrasarii Coridorului IV, pentru ca vor pierde astfel legatura cu Europa Centrala“, a declarat Herwig Nowak, secretarul institutiei abilitate cu dezvoltarea Coridorului IV, ruta care urmeaza sa faca legatura intre vestul si sud-estul continentului.

Citeste si:  Bodu: Rafo, apasat de creante fictive

Pe la sirbi

Noua strategie ar putea propune, in locul Coridorului IV, o noua axa, care trece de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, iar apoi se bifurca spre Grecia respectiv Turcia. Astfel, vestul si sudul Romaniei, precum si nordul Bulgariei sint excluse din traseu.

„O asemenea schimbare de paradigma este periculoasa, pentru ca in realizarea coridoarelor s-au investit multi bani: bani nationali, bani europeni si bani ai Bancii Mondiale. Normal ar fi sa finalizam aceste proiecte inaintea crearii altor trasee“, a afirmat Herwig Nowak. „Coridorul IV este la fel de important ca si celelalte Coridoare, I sau VI, care au devenit prioritare acum. Sa nu uitam, pentru Romania si Bulgaria exista mijloace financiare pentru finalizarea acestui Coridor“, a spus Ferber.