Compania Google planuieste sa isi diversifice serviciile oferite dincolo de programele de cautare pe Internet si advertising, in sfera serviciilor oferite mediului de afaceri. Google va lansa mai intai programe de e-mail, secretariat si comunicare pentru oamenii de afaceri, patrunzand in acest fel pe o piata pe care Microsoft o domina pana in prezent, prin programele Windows si Office. Google a creat o platforma software care ii permite sa ofere pachete de servicii pe care le oferea separat pana acum.
“Google Apps” sau “Aplicatii Google pentru Domeniul Tau” este un set de programe gratuite pentru intreprinderi mici, universitati si afaceri non-profit. Catre sfarsitul anului, Google va lansa si o versiune contra cost, dar premium, a acestui set, destinata corporatiilor si agentiilor guvernamentale. Aceasta versiune va garanta absenta reclamelor, mai mult control administrativ exercitat de client, precum si cateva aplicatii suplimentare fata de versiunea gratuita introdusa imediat pe piata. Dave Girouard, director general la Google, a declarat ca daca firma lui va actiona corect, va reusi sa reuneasca in produsele sale avantajele a doua lumi: va oferi software usor de utilizat, dar la costuri mici, pentru consumatorii din mediul de afaceri. Deja fiecare lucrator poate sa se inscrie pentru folosirea setului de aplicatii Google Apps. Printre aplicatiile oferite pana acum separat, dar care vor fi incluse in set, sunt Gmail, Google Talk, telefonie Web, Google Calendar sau Google Page Creator.

Citeste si:  ACTIUNI SANYO

Alianta cu eBay

Financial Times informeaza ca cei doi giganti din lumea Internetului vor anunta in curand o alianta, ceea ce ar reprezenta o noua lovitura data rivalului Microsoft.
eBay va acorda companiei Google exclusivitate pentru reclamele scrise pe care eBay le afiseaza pentru publicul din afara SUA. In plus, cele doua firme isi vor folosi reciproc serviciile eBay Skype si Google Talk pentru comenzi comerciale si reclame publicitare publicate pe site-urile ambelor companii. Intelegerea Google-eBay seamana foarte mult cu parteneriatul pe care eBay il are cu Yahoo, dar cuprinde totusi mai putine domenii de cooperare.

Autor: Claudia Ciobanu