Afacerea microbuzelor scolare, din ultimii trei ani, care a costat invatamantul miliarde de lei, a imbogatit pe multa lume si, nu in ultimul rand, pe cei care in prezent le administreaza. Mai precis, consiliile locale care au instituit mai mult un tip de transport scolar privat.

Programul national privind optimizarea transportului elevilor prin achizitionarea de microbuze scolare urmeaza sa fie perfectat de catre inspectorii de specialitate, pe 18 martie. Prin desfasuratorul ce urmeaza a fi prezentat premierului Tariceanu, autorii programului au in vedere, in primul rand, stoparea afacerii facute pana acum, prin care, din motive mai mult sau mai putin cunoscute, prin licitatie directa sau, mai exact, fara nici un fel de licitatie, s-au cumparat peste 700 de microbuze scolare, marca ARO. Drept urmare, noul document prevede organizarea, pentru prima data, a unei licitatii internationale, astfel incat procurarea de masini bune si sigure sa se realizeze cu costuri minime. “Acest program este fundamental, iar prin introducerea licitatiei internationale urmarim ca dotarea unitatilor de invatamant sa se realizeze in conditii de maxima siguranta si, din punct de vedere managerial, sa putem acoperi cat de cat necesarul de autovehicule”, ne-a declarat Tiberiu Velter, directorul Directiei Unitatea de Management al Proiectului pentru Invatamantul Rural.

Citeste si:  PD incepe atacul mascat la premier

Pentru transport, un sac de bani

Un alt obiectiv, propus de autorii proiectului, are in vedere “asigurarea echitatii in Educatie prin facilitarea accesului elevilor din zonele izolate la unitatile scolare, avand resurse umane si materiale adecvate”. Mai exact, dupa cercetarile din teren, s-a ajuns la concluzia ca pentru dotarea scolilor din mediul rural defavorizat este nevoie de cumpararea a 500 de microbuze scolare, pentru care sunt necesari 15 milioane de euro. Perioada de derulare a programului a fost stabilita sa inceapa din acest an si sa fie incheiata in 2008. Criteriile de selectie pentru ca o unitate de invatamant sa beneficieze de asemenea microbuze sunt foarte clare: un numar minim de 15 elevi care necesita transport scolar; distanta minima pana la unitatea de invatamant sa fie de trei kilometri; perspectiva demografica sa fie cel putin stationara. In schimb, proiectul nu stipuleaza cine va administra aceste masini, a cui angajati vor fi soferii si, fireste, daca, impreuna cu institutiile abilitate, se va urmari eliminarea transportului scolar ilegal, atat de raspandit in toate judetele.

Citeste si:  Restantele se vor plati de catre angajatori

Afacerea cu transportul scolar clandestin nu va mai avea sorti de izbanda in satele izolate.

Finantarea scolilor, gata

Programul de “granturi privind dezvoltarea scolara” a fost anuntat ca incheiat. Se pare ca este primul finalizat din cele 12 programe aflate in lucru, in vederea obtinerii finantarii promise de catre premierul Tariceanu, de 1,1 miliarde de euro. Mai precis, acest program are ca drept obiectiv implinirea unui mai vechi vis al directorilor de scoli si licee: “Cresterea gradului de autonomie si a capacitatii de elaborare si gestionare a proiectelor la nivelul unitatii de invatamant”. Pentru acest program se estimeaza o finantare de 175 milioane de euro. Singurul criteriu de selectie priveste ca unitatea scolara beneficiara sa aiba personalitate juridica. O data ce va fi aprobat programul, unitatile scolare vor avea acces direct la finantare, in conditiile in care vor elabora si depune proiecte de imbunatatire a calitatii educationale. Mai mult, prin acest proiect se urmareste ca scoala sa aiba toate cadrele didactice formate, precum si dotarea totala a unitatilor cu echipamente si materiale didactice.

Citeste si:  Avantaje pe care doar o gestionare eficientă a datoriilor le poate avea

Autor: Alexandru Calmacu