Participarea mai multor firme producatoare de vin din Romania la targuri internationale in acest an este sustinuta de Departamentul de Comert Exterior din Ministerul Economiei si Comertului (MEC) cu 760 de mii de lei noi (7,6 miliarde lei vechi, aproximativ 211.000 de euro).

Constiente de potentialul viticol al tarii noastre, dar si de faptul ca integrarea in Uniunea Europeana va conduce si la o concurenta acerba pe piata comuna europeana, autoritatile romane au decis sa contribuie la promovarea imaginii vinurilor romanesti. “Avand in vedere aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, trebuie sa acordam o atentie sporita construirii brand-ului de tara, iar agentii economici vor trebui sa investeasca in promovarea imaginii produselor pe care doresc sa le exporte”, a declarat ministrul delegat pentru comert, Iuliu Winkler.

Producatorii romani trebuie sa investeasca mult mai mult in publicitate, pentru ca, dupa momentul aderarii, vor trebui sa concureze cu vinurile europene, care nu vor mai avea obstacolul taxei vamale, nu numai pe piata externa, ci si pe piata interna, ne-a declarat directorul general al Patronatului National al Vitei si Vinului, Ovidiu Gheorghe.

Citeste si:  Ultimul val SAPARD ne aduce 270 milioane euro

Cele 7,6 miliarde de lei vechi au fost folosite pentru a a asigura participarea firmelor romanesti la VinExpo, Bordeaux – luna iunie (3,8 miliarde lei vechi) si vor constitui si principala sursa a prezentarii a 10 firme, in luna octombrie, la Russian International Wine & Spirits Fair, de la Moscova ( 3,1 miliarde lei vechi). La targul de la Bordeaux au participat 11 firme, acestea reusind sa incheie contracte de export in valoare de 2,5 milioane euro.

Departamentul de Comert Exterior asigura 0,7 miliarde lei pentru realizarea unui CD. In momentul de fata, reprezentantii Departamentului de Comert Exterior poarta discutii cu producatorii de vinuri pentru a finanta realizarea unui logo al domeniului si o brosura cu oferta de vinuri romanesti.

In primele sase luni ale anului 2005, MEC a utilizat 82,3 la suta din fondurile destinate “Programului de sustinere si promovare a exporturilor”, cu 29,3 la suta mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2004. MEC a folosit deja 151 de miliarde de lei (lei vechi) dintr-un buget total de 184 de miliarde. Din cele 151,5 de miliarde angajate in primul semestru al anului 2005 137,4 miliarde (lei vechi) au reprezentat numai organizarea participarii firmelor romanesti cu activitate de export la targuri si expozitii internationale. “Cu prilejul acestor actiuni, cele 228 de firme participante au incheiat contracte de export in valoare de 154 milioane euro”, a spus Winkler.

Citeste si:  Impozit mai mare pe vile si pe masini de lux