Zeci de banci pe o singura piata; putine idei revolutionare si o tendinta de multiplicare imediata a produselor nou-lansate; profit foarte mare, dar si ceva inovatie in dreptul anumitor jucatori; astfel se prezinta piata bancara din Romania, iar SMARTbank.ro a incercat sa selecteze cateva dintre cele mai importante miscari din ultimii ani, la capitolul idei & inovatie.

Una dintre cele mai importante miscari este cea a celor de la ING Bank Romania, prin intrarea pe segmentul de retail cu un concept revolutionar pentru piata romaneasca: Self Bank – ING Office. Astazi, conceptul s-a dovedit unul de succes, reteaua ING Bank Romania crescand foarte mult in marile orase din tara, iar oferta de carduri puse la dispozitie fiind diversificata.

Cand se vorbeste despre inovatie pe piata bancara romaneasca, nu poate lipsi nici numele Bancii Transilvania din Cluj-Napoca. O banca mica, romaneasca, a izbutit sa creeze una dintre cele mai mari retele nationale si una dintre cele mai profitabile afaceri 100% romanesti din domeniul financiar. Nu intamplator ascensiunea a fost majora si la Bursa de Valori Bucuresti: managementul de la Banca Transilvania a analizat foarte bine piata si s-a adaptat continuu la particularitatile din Romania.

Citeste si:  Masa monetara in crestere usoara

Banca Transilvania s-a remarcat prin produsele noi lansate pe segmentul IMM, fiind prima banca ce si-a anuntat focalizarea pe categoria clientilor mici si mijlocii, carora li s-au pregatit produse dedicate. In prezent, multe banci au adoptat aceeasi cale, lansand de asemenea oferte diverse pentru IMM.

Banca Transilvania s-a remarcat insa si prin neconventional in promovare: campania prin care se promoveaza oferta pentru IMM-uri este atipica, are in centru un personaj caricatural, zanul ce indeplineste dorintele micilor intreprinzatori – un ofiter de credite la costum, dar cu fusta de zana. Mai mult, in cadrul aceleiasi campanii, Banca Transilvania a lansat cel mai neconventional website corporate si cele mai neconventionale vitrine in unele agentii.

Intrarea OTP Bank pe piata romaneasca prin asimilarea RoBank a fost urmata de o campanie prin care “CEC-ul din Ungaria” a promovat un produs deosebit la acel moment – creditul in franci elvetieni. In prezent, piata a resimtit succesul produsului si mai multe banci ofera un astfel de credit.

La capitolul “produse si pachete de produse”, campion este BCR, cu o paleta extrem de larga si cu lansari si promotii aproape in fiecare saptamana. Banca Comerciala Romana a invatat sa comunice mereu ceva nou si a reusit sa lanseze pe piata pachete de produse bancare prin care practic sunt fidelizati consumatorii. Mai mult, intr-un mod bine gandit, BCR isi promoveaza si vinde alaturi de produsele normale si “fratele” BCR Asigurari.

Citeste si:  Bancile vor uniformiza modul de prelucrare si transmitere a datelor persoanele

O alta banca dispusa la noutati importante pe piata este BRD – GSG, cu agentiile mici BRD Express, agentii care mai mult promoveaza rapiditate si mai putin dimensiunile, caci unele dintre ele sunt mai mari decat agentiile normale ale altor banci. BRD Express este “banca din imediata apropiere”, reteta cu care BRD – GSG a reusit sa ajunga pana pe locul 2 in Romania in privinta numarului de filiale, dupa CEC, dar mai sus de BCR.

BRD – GSG a “zguduit” piata in momentul in care a lansat o campanie pentru carduri editie limitata personalizate cu imaginile a trei sportivi romani – Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi. Intr-un timp foarte scurt, BRD – GSG a reusit sa emita un numar record de carduri. BRD – GSG are si cel mai coerent program de fidelizare a clientilor, asemanator celor din telefonia mobila (Zapp Compliment, Orange Thank You).

ProCredit Bank Romania cunoaste faptul ca fara idei deosebite nu poate rezista pe o piata cu atat de multi jucatori mari. ProCredit Bank Romania s-a remarcat prin creditele oferite in mediul rural printr-o agentie mobila, iar mai nou a lansat o campanie de transparenta prin care doreste sa informeze publicul, prin pliante, despre toate notiunile si “secretele” bancare; altfel spus, educatie bancara gratuita.

Citeste si:  Importurile au crescut cu 5% mai repede decit exporturile

Raiffeisen Bank a gasit o nisa pe care a speculat-o, lansand prima agentie bancara special dedicata creditelor pentru locuinta – Raiffeisen Bank Casa Ta. De asemenea, Raiffeisen si-a imprumutat brandul si primei banci romanesti de economisire – creditare, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, secondata de HVB Banca pentru Locuinte.

In domeniul francizelor, Volksbank a adoptat o strategie prin care a reusit sa-si accelereze extinderea retelei. Si ING Bank, prin ING Office – Self Bank, a mers pe un principiu de franciza, insa unul mai diferit fata de cel clasic.

Sursa: SMART bank – www.SMARTbank.ro ©