(1) Document oficial pus la dispozitia investitorilor cu ocazia vanzarii unei emisiuni noi de instrumente financiare transferabile prin oferta publica, ce prezinta informatiile necesare acestora pentru a lua o decizie cu privire la cumpararea acelui instrument. Prospectul contine informatii financiare, o descriere a istoricului companiei, o prezentare a afacerilor si a obiectivelor acesteia, inclusiv a scopului in care vor fi utilizate veniturile obtinute din vanzarea emisiunii si mentioneaza existenta unor riscuri si a oricarui litigiu in curs (daca este cazul). Prospectul este folosit de catre distribuitorii emisiunii pentru a solicita ordine de cumparare. Inainte ca investitorii sa primeasca versiunea finala a prospectului, ei pot primi un prospect preliminar denumit red herring. Acest document nu prezinta toate informatiile desi, de regula, cuprinde majoritatea informatiilor importante despre oferta. Prospectul preliminar este oferit doar cu titlu informativ; el nu poate fi folosit pentru a solicita ordine. Prospectul final mai este denumit offering circular. Vezi Preliminary offering circular. (2) Prospect similar cu cel oferit investitorilor intr-o companie pentru o emisiune noua de actiuni, dar destinat investitorilor intr-un fond deschis de investitii. Prospectul furnizeaza informatiile esentiale despre politicile investitionale ale fondului, obiectivele, riscurile si serviciile oferite de fond si prezinta comisioanele si datele financiare importante, cum ar fi performantele obtinute in trecut.