imagine

Este la modă în rândul tinerilor să aibă activitate intensă pe rețelele sociale. Unii își duc pasiunile la un alt nivel și merg spre drumul celor ce creează conținut cu adevărat apreciat de public. Să ajungi influencer este complicat, însă nu trebuie să ai neapărat acest statut pentru a avea avantaje financiare în urma activității pe YouTube și pe celelalte platforme unde poți posta video-uri. Ai nevoie totuși de cât mai mulți urmăritori și de cât mai multe vizualizări ale postărilor existente. Există un număr foarte mare de astfel de conturi care reușesc să transforme pasiunea într-un job cel puțin part time din punct de vedere al veniturilor generate. Partea și mai bună: viitorul este promițător, dezvoltarea mediului online și creșterea economică din România ar putea determina câștiguri mai mari obținute de vloggeri.

Cum să transformi traficul în bani?

În România, singura variantă simplă de monetizare directă a traficului este pe platforma YouTube. Comparativ cu alte țări însă, câștigurile generate de conținutul românesc sunt destul de scăzute. Ai nevoie așadar de zeci de mii, sute de mii de vizualizări ale video-urilor tale pentru ca veniturile obținute chiar să conteze. Pe platforma Tik Tok, în România nu există încă implementat un astfel de sistem. De asemenea, nici pe Facebook sau Instagram nu poți câștiga în mod direct bani.

Citeste si:  1.200 miliarde de dolari din telecomunicatii

Mai există însă o posibilitate: să ai un website propriu și să direcționezi traficul spre acest website, de pe rețelele sociale. Poți posta video-urile și pe website, alături de texte și alt conținut relevant. Vei putea implementa Google AdSense și vei câștiga fără a acționa într-un anume fel, pur și simplu te vei folosi de audiența ta, în mod natural. Un website este o investiție foarte bună pentru orice vlogger, căci acesta își va consolida brandul personal online în mod independent și va putea să diversifice sursele de venit. Cu un domeniu web, o platformă de tip WordPress și desigur un plan bun de găzduire WordPress, investiția este foarte mică, dar poate aduce în timp câștiguri consistente.

Tot mai mulți vloggeri obțin în ultima vreme venituri relevante prin realizarea de conținut la cerere, incluzând mesaje publicitare. Această metodă este foarte avantajoasă pentru toate părțile implicate. Clientul de publicitate reușește să ajungă la publicul țintă într-un mediu familiar pentru acesta, iar vloggerul este susținut pentru a crea conținut mai mult. De exemplu, un vlogger care postează video-uri cu tentă amuzantă poate găsi diverse pretexte pentru a ajunge la un subiect unde promovează în mod aparent natural un produs sau o companie.

Citeste si:  Cum sa cresti profitul afacerii tale

Această metodă poate fi tratată onest, fără a ascunde intenția de publicitate. La fel, un vlogger de fashion sau de IT poate face o recenzie unui anumit produs sau poate vorbi despre o anumită temă, ajungând în mod firesc și la un anumit produs, serviciu, brand, magazin online etc. De obicei, aceste metode de publicitate au un cost fix negociat de client și vlogger în funcție de o medie a audienței postărilor anterioare.

Vloggerul poate câștiga în timp bani și prin implicarea sa în anumite campanii mai mari ale unor clienți, chiar și pe alte canale ale acestora, inclusiv offline – evenimente mondene, de responsabilitate socială etc. Mergând și mai departe, un vlogger care ajunge influencer ar putea colabora și cu alte forme de media tradiționale – TV, radio, presă scrisă – plus new media.

Până la a ajunge la performanțe financiare mai bune, mulți vloggeri se mulțumesc și cu beneficii în produse – cadouri diverse de la companii plus chiar colaborări strict barter.

Citeste si:  Cum alegi steroizi buni pentru cresterea musculaturii si nu fake-uri