Incepe sa se destrame eterna poveste despre bancile care au destui bani pentru a imprumuta IMM-urile dar nu o fac pentru ca firmele nu stiu cum sa le convinga de viabilitatea afacerii. O serie de banci, precum Finansbank, Banca Transilvania, OTP Bank, Raiffeisen Bank sau Bancpost iau tot mai in serios imprumuturile si serviciile acordate IMM-urilor. Mai precis, au decis sa lase altora acuzele si declaratiile de principiu si sa faca primii pasi pentru a ajuta firmele sa intocmeasca dosarul de creditare si sa le ofere noi produse si servicii astfel incat acestea sa poata accesa cat mai rapid un credit. Ultimele noutati in ceea ce priveste serviciile si produse financiare oferite IMM-urilor de catre banci, dar si de alte companii, au fost prezentate firmelor din Bihor in cadrul conferintei Solutii pentru dezvoltarea IMM-urilor, organizata la Oradea de catre BTL Design in parteneriat cu Asociatia Patronilor Bihor, Ghiseul Bancar si alte importante companii din Romania.

Concret, reprezentantii OTP Bank si Finansbank au prezentat, celor peste 150 de intreprinzatori bihoreni prezenti la conferinta, ca vor adopta sau au adoptat deja noi strategii si mijloace pentru a depasi eterna problema dintre banci si micile firme. Pe de o parte, bancile acuza firmele mici ca nu au planuri de afaceri si garantii suficient de bine intemeiate pentru a le convinge sa primeasca imprumuturi. De partea cealalta, intreprinzatorii acuza bancile ca nu le acorda informatii suficient de clare si transparente privind conditiile de finantare, ca sunt prea rigide, birocratia e prea mare, ceea ce face ca timpul necesar pentru pregatirea documentatiei (prea stufoase) si aprobarea finantarii sa fie prea lung.

Finansbank are o divizie speciala pentru IMM-uri

Asa incat Finansbank, o banca extrem de activa in servicii oferite populatiei, s-a decis sa ia lucrurile in modul cel mai serios si in ceea ce priveste finantarile pentru IMM-uri. Atat de serios incat banca va avea o divizie separata, destinata acestei afaceri.

½Este poate o premiera in Romania ca o banca sa-si separe afacerea de servicii acordate IMM-urilor de cea pentru persoane fizice½, a spus Cemal Yildirim, Vicepresedinte Adjunct, Divizia IMM-uri, Constructii si Dezvoltare Sucursale din cadrul Finansbank.

El a precizat ca in acest fel banca va avea o noua abordare in relatia cu companiile, precum si noi produse de finantare destinate acestora, ce vor fi lansate in perioada imediat urmatoare. Finansbank dispune de o suma de aproximativ 75 de milioane de euro pe care vrea sa le imprumute micilor firme, cifra pe care banca vrea sa o majoreze in viitor.

In fiecare unitate Finansbank exista doi consilieri pentru IMM-uri

Dar cum va implementa banca noua strategie? ½Ne-am propus sa avem in fiecare unitate a bancii doua persoane dedicate serviciilor pentru IMM-uri½, precizeaza domnul Yildirim. Finansbank are in prezent 51 de unitati, iar pana la sfarsitul anului intentioneaza sa ajunga la o dublare a lor, adica peste 100 de sucursale. Asta inseamna ca pana la sfarsitul acestui an banca va avea nu mai putin de 150 de bancheri dedicati finantarilor pentru companii, spune reprezentantul Finansbank.

Daniela Niculescu, directorul Vanzari Nationale IMM-uri din cadrul Finansbank, le-a spus micilor intreprinzatori bihoreni prezenti la conferinta ca banca va avea o noua abordare in relatia cu firmele: va avea un rol in a forma clientii. ½Mai precis, sa discutam impreuna planul financiar si de investitii al firmei pe termen mediu si sa gasim solutia optima de finantare½. ½Parteneriatul dintre banca si client este acum foarte important pentru noi, intrucat aceasta sta la baza noii proceduri de lucru, cu o structura dedicata, o linie de biznis separata½, a precizat doamna Niculescu. Ea a precizat ca garantiile oferite de client sunt ultimul lucru la care se gandeste banca atunci cand analizeaza dosarul de finantare. ½Pe noi ne intereseaza in primul rand capacitatea de plata a ratei½, a spus reprezentanta Finansbank.

Citeste si:  Află cum poți obține credite nebancare chiar dacă ești restanțier

Ea a sfatuit oamenii de afaceri ca au cel putin 3 probleme de rezolvat pentru a avea un succes garantat, nu doar pentru o finantare, dar si pentru dezvoltarea firmei, mai ales in perspectiva intensificarii concurentei odata cu aderarea la Uniunea Europeana: dezvoltarea capacitatii antreprenoriale, inovarea si intelegerea principiului de functionare a unei banci.

Noi produse de finantare

Daniela Niculescu a amintit si de faptul ca Finansbank deruleaza de anul trecut, un program de finantare a IMM-urilor prin ANIMM, prin care s-au aprobat 200 de proiecte de finantare in valoare de 17 milioane RON, dintre car 14 milioane fonduri nerambursabile. ½Speram sa castigam si licitatia din acest an½, precizat ea.

In privinta noilor produse de finantare ale Finansbank, Daniela Niculescu a mentionat cel mai recent credit, denumit Prompt Finance, functional de la inceputul lui aprilie. Este un credit pentru nevoi curente (plata facturilor de energie, telefon, gaz, chirii, salarii, furnizori de stocuri sau alte cheltuieli pe termen scurt), care se acorda pe loc, in aceeasi zi in care este solicitat. Se poate acorda un credit de maxim echivalentul a 15.000 de euro, insa banca lucreaza la un alt tip de credit de acest gen cu o limita mult mai generoasa, de pana la 200.000 de euro. Prompt Finance se acorda in lei, pe maxim un an, dobanda fiind de 18% pe an. Beneficiarul creditului nu are nevoie de nici o garantie. Firma trebuie sa aiba doi ani de experienta in domeniu, sa inregistreze profit din exploatare, sa nu fie inregistrata cu credite restante sau cu incidente in Centrala Incidentelor de Plati. Documentele necesare sunt: ultimul bilant anual disponibil cu viza Administratiei Financiare, prima balanta inchisa, ultimele trei balante inchise (ultima nu mai veche de trei luni).
Daniela Niculescu a mai spus ca Finansbank va lansa in aprilie alte doua noi produse de finantare pentru IMM-uri, asa ca stati pe faza.

OTP Bank vrea sa dea credite mai repede

Reprezentantul OTP Bank prezent la conferinta, domnul Septimiu Valasutean, deputy CEO Corporate Division, a spus ca banca sa va imbunatati drastic drastic viteza de reactie la solicitarea unui credit din partea IMM-urilor. Pentru ca, a precizat el, alaturi de costurile ridicate, viteza lenta de acordare a unui credit este unul dintre primele doua reprosuri aduse bancilor de catre intreprizatori. Una dintre masurile luate de banca ce va accelera sistemul de acordare a creditelor va fi un sistem informatic prin care clientii vor putea sa transmita on-line documentele necesare catre banca.

Valasutean a mai spus ca pentru OTP Bank, a carei banca-mama din Ungaria este lider in co-finantari si in finatarea sectorului local, sunt importante toate modalitatile prin care firmele romanesti vor trebui sa se dezvolte si sa devina mai performante pentru a face fata si a se proteja in competitia cu firmele din Uniunea Europeana. El a prezentat volumul foarte mare al finantarilor europene pe care firmele romanesti trebuie sa le absoarba, bancile avand un rol important in aceasta misiune.

Citeste si:  Ratele dobanzii la nivel mondial, in pragul unei noi cresteri

Ce asteapta IMM-urile de la banci

Intrepinzatorii care au luat parte la conferinta au avut ocazia sa puna direct intrebari reprezentantilor celor doua banci, temele fiind extrem de interesante. De pilda, un om de afaceri a reprosat bancilor ca nu fac publice informatiile cu privire la criteriile de eligibilitate ale solicitantilor de credite. Acest lucru face ca multi intreprinzatori sa fie reticenti in a apela la un credit, iar cei care o fac, din lipsa informatiilor, pierd mult timp pana aduna documentatia necesara, fiind nevoiti sa faca numeroase drumuri la banca. Intrebat in cat timp acorda banca un credit pentru IMM, Septimiu Valasutean de la OTP Bank a spus ca, in mod normal, nu ar trebui sa dureze mai mult de o saptamana.

Peste 150 de participanti si o suta de firme bihorene au fost prezenti la conferinta „Solutii pentru dezvoltarea IMM-urilor Bihor 2006”

Conferinta de solutii pentru dezvoltarea IMM-urilor, desfasurata pe 29 martie la Oradea a starnit interesul tuturor firmelor din judetul Bihor si a fost gazda pentru lansarea noului pachet de servicii destinat membrilor Federatiei Patronilor Bihor, se arata intr-un comunicat de presa al BTL Design.

Oradea, 29 martie 2006.- Lucrarile au fost foarte interesante si au reprezentat un schimb de informatii de un real folos intre reprezentantii IMM-urilor prezente in sala si firmele care au participat la eveniment pentru a le propune solutii concrete de imbunatatire a performantei afacerilor lor.
Cuvantul de deschidere a fost pronuntat de Ion Lucian, presedinte al Federatiei Patronilor din Bihor, de Albert Todor, subprefectul judetului, de Petru Filip, primar al municipiului Oradea, Gheorghe Tont reprezentant al Consiliului Judetean Bihor.
Invitat special al conferintei, Julien Lang de la compania de consultanta Storgefi Elvetia, a facut mai multe interventii pe tema managementului proiectelor europene.

Prima plenara a conferintei a avut ca tema “Solutii pentru eficientizarea afacerii, solutii de transmisii de date cablu/wireless, solutii de comunicatii, solutii internet, infrastructura pentru afaceri, solutii de gestiune a documentelor. Moderatorul plenarei a fost Gabriela Malcinschi, redactor sef la revista The Investor. In cadrul acestei plenare, Calin Cazan, seful departamentului suport tehnic de la Romtelecom a prezentat solutiile broadband pentru afaceri. Radu Crahmaliuc, business development manager la Genesys a explicat audientei interesate ce beneficii pot aduce solutiile Citrix pentru IMM-uri. Viorica Ienachi, din partea companiei Siveco a prezentat Sivadoc, un sistem de gestiune a documentelor si a fluxurilor de lucru. Ioan Codrea, manager regional de Vanzari B2B la UPC-Astral a expus solutii de internet si telefonie pentru mediul de afaceri. Gabriela Malcinschi a facut o pledoarie pentru adoptarea practicilor si implementarea solutiilor IT&C de gestionare a afacerilor de catre IMM-uri. In contextual integrarii, investitia in IT este o necesitate Fara solutii de gestionare a afacerii, performanta firmei nu atinge nivelele necesare in contextul competitiei europene. Mai ales ca, implementand aceste solutii, firma isi poate elibera competente pe care le poate folosi mai eficient in alte directii, poate face economii, iar acesti bani economisiti, pot servi la investitii pentru dezvoltare.

Plenara 2, destinata solutiilor financiare pentru dezvoltarea afacerii a fost moderata de Vasile Coman, redactor sef la Ghiseul Bancar, care a prezentat si tendintele in ofertele bancilor legate de produsele de creditare pentru IMM-uri. Septimiu Valasutean, de la OTP Bank a explicat celor prezenti in sala ca banca sa doreste sa imbunatateasca relatia cu IMM-urile si a expus solutiile pe care le ofera pentru acestea. Concentarea foarte mare pe acest domeniu este una din directiile de actiune ale bancii. Daniela Niculescu, director IMM la FinansBank a prezentat viziunea bancii sale despre acest sector, axandu-si discursul pe parteneriatul dintre banca si antreprenor. Pentru a ilustra importanta pe care banca sa o acorda acestui sector, Daniela Niculescu a spus ca in fiecare agentie exista doua persoane care se ocupa exclusiv de IMM-uri.
Discutii interesante s-au creat intre firmele aflate in sala si reprezentantii IMM-urilor. Concluzia este ca IMM-urile trebuie sa rezolve dezvoltarea capacitatii antreprenoriale, inovarea si intelegerea principiilor de functionare a bancilor. Acestea incearca sa devina din ce in ce mai flexibile.

Citeste si:  Asistenta Financiara Nerambursabila de 44,525 milioane RON pentru IMM-uri

Radu Toma, regional manager CHF International a prezentat programele de creditare active in Bihor. Angela Coita, reprezentant al FNGC IMM a prezentat actiunile agentiei sale, in directia garantarii creditelor acordate pentru IMM-uri.

Cristian Ionescu, manager al Coface Romania a explicat cum se desfasoara activitatea de recuperare a creantelor si a prezentat asigurarile de credit comercial. La companiile mari, creantele neplatite se ridica la 23% din cifra de afaceri. Recuperarea are o rata mare de succes, iar in caz de nereusita, firma nu trebuie sa plateasca nimic.

Radu Ion, manager al BTL Design a prezentat apoi membrilor si nemembrilor Federatiei Patronale din Bihor prezenti in sala, noul pachet de servicii adresat membrilor federatiei inclus intr-o interfata online , realizata de catre agentia BTL Design,. Interfata are foarte multe instrumente care ii pot ajuta pe membrii sa eficientizeze relatiile de afaceri, sa-si faca publice noutatile sau ofertele, sa gaseasca noi parteneri de afaceri in toata tara si in toate domeniile. (www.fpb.ro)

Toate discutiile au starnit interesul salii, care a participat activ la dialogul cu cei prezenti la prezidiu.

La sfarsitul conferintei a fost organizata o tombola cu mai multe premii. Astral-UPC a oferit sapte premii, iar premiul cel mare castigat de catre MATMAR SRL, a fost un un laptop HP Compaq nx6110 insotit de un abonament gratuit pe 6 luni la Internet de banda larga, prin serviciul ADSL Express oferit de Romtelecom si Microsoft Office Small Business Edition with Contact Manager oferit de Genesys Distribution. Aceste premii au fost castigate de IMM-uri prezente in sala.

Aceasta conferinta din judetul Bihor a marcat deschiderea unui program national de evenimente destinate IMM-urilor, care se va desfasura in opt judete: Bihor, Bacau, Neamt, Galati, Braila, Maramures, Arad, Vrancea.

Despre BTL Design

Din 2002 BTL Design are o oferta variata de servicii care sa satisfaca toate exigentele : publicitatea “below the line”, publicitatea neconventionala, realizarea de strategii complexe de comunicare si relatii publice, oferirea de suport logistic pentru organizarea unor intilniri societatea civila – administratie publica (factori politici,sociali, mediu de afaceri)organizarea de evenimente speciale (conferinte,mese rotunde, workshop-uri), elaborare mape de presa, conferinte,seminarii, gestionarea relatiilor cu mass-media (interviuri,realizarea de poze, articole). Aria de activitate a societatii se extinde in functie de cerintele fiecarui client.
BTL Design realizeaza campanii publicitare care au efecte imediate corelate cu ajutorul acordat clientilor pentru realizare obiectivelor pe termen lung.