Compania Skoda Transportation si-a anuntat intentia de a participa la licitatia privind achizitia a 100 de tramvaie cu podea coborata, organizata de Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Primaria Capitalei. Si asta in ciuda faptului ca data-limita de depunere a ofertelor este 20 decembrie, ora 10.00, la sediul RATB, deschiderea acestora urmand sa se faca la sediul Primariei la ora 13.00.
RATB are nevoie de 100 de tramvaie cu podea coborata minimum 70%, pentru transportul urban din Capitala. In acest sens, a organizat, impreuna cu Primaria Bucuresti, o licitatie publica deschisa, finantarea fiind asigurata de catre bugetul local al Primariei. Potrivit site-ului Regiei, structura parcului de tramvaie este compusa din 515 vagoane cu motor, dintre care 12 bucati de tipul V3A, 309 de tip V3A 93, 48 de tip V2A, 123 vagoane T4R, 19 de tip Rathgeber si 2 de tip V2ST.
Proiectate pentru conditii speciale
Potrivit unui comunicat al companiei, Skoda Transportation ar putea oferi doua tipuri de tramvaie, potrivite unei capitale care isi doreste sa redevina un punct de referinta in Europa. “Tramvaiul Skoda 14 T a fost proiectat special pentru conditiile speciale din Praga, un oras cu multe strazi inguste, pietruite, cu pante abrupte si cu multe cartiere marginase. Celalalt tip, asemanator cu primul, Skoda 16 T, a fost ales de curand de orasul Wroclaw, in Polonia”, ne-a declarat Mihai Radu, PR al Skoda. Amandoua modelele au cate cinci vagoane cu capacitate mare si garda la sol joasa, fiind proiectate in colaborare cu Porsche Design Studio. “Motoarele si echipamentele interioare de ultima ora reduc dramatic costurile datorate consumului de energie si mentenantei – aspect deloc de neglijat cand vorbim despre banii platiti de la buget. Interiorul a fost dotat cu spatii speciale pentru femeile cu copii si pentru pasagerii cu nevoi speciale, iar calatorii pot circula dintr-un vagon in altul fara sa trebuiasca sa treaca peste trepte”, ne-a declarat Mihai Radu. Intrebat care ar putea fi costul unui astfel de tramvai, PR-ul ne-a spus ca “Skoda prefera sa nu divulge pretul pana cand nu va depune oferta”. “Costurile depind de echipamente si dotari suplimentare si nu se poate sti care sunt acestea, pana cand nu se depune oferta si nu se negociaza cu autoritatile romane”, a incheiat el.
Minimum 30 de tramvaie, produse in ultimii 3 ani
In ceea ce priveste conditiile de eligibilitate, acestea sunt capacitatea tehnica, situatia economico-financiara, standardele de asigurare a calitatii si cele de protectie a mediului.
Potrivit raspunsurilor remise redactiei de catre RATB si Primaria Capitalei, ofertantii trebuie sa prezinte, in original si traducere legalizata in limba romana (daca este cazul), autorizarea pentru livrarea produselor, fisa de informatii privind experienta similara.
“Dovada incheierii si indeplinirii in ultimii 3 ani a unor contracte care au ca obiect furnizarea unei cantitati minime (cumulata) de 30 tramvaie cu podea coborata minimum 70%. Aceasta cerinta poate fi indeplinita prin cumularea cantitatilor din maximum 3 contracte”, noteaza institutiile amintite.
De asemenea, este necesara prezentarea unei declaratii din care sa reiasa ca firma dispune de echipamente, utilaje, mijloace fixe si alte dotari, dar si numarul mediu de angajati din ultimele 12 luni, notiuni “strict necesare pentru indeplinirea contractului, inclusiv pentru asigurarea asistentei tehnice si a service-ului in perioada de garantie a vehiculelor”.
Cifra de afaceri anuala de minimum 250 mil. lei
Pentru a participa la licitatie, ofertantii trebuie sa prezinte bilantul contabil (copie) din anul precedent, vizat si inregistrat de organele competente, o scrisoare de bonitate din partea unei banci din Romania sau a uneia din strainatate care este autorizata in Romania.
“Cifra medie anuala de afaceri pe ultimii 3 ani trebuie sa fie de minimum 250.000.000 lei (sau echivalentul in euro), corespunzator cursului mediu al pietei valutare, calculat de Banca Nationala a Romaniei”, se arata in raspunsul autoritatilor.
Cu privire la standardele de asigurare a calitatii si de protectie a mediului, se cere prezentarea “documentelor care sa ateste certificarea ISO 9001/2000 sau SR EN ISO 9001/2001 pentru producator si pentru ofertant (daca acesta nu este si producator)”, respectiv a certificatului EN ISO 14001:1996.
Autor: Afrodita Cicovschi